Hard gewerkt

28 Nov

Ik dacht dat hij nooit zou stoppen met knijpen. De pijnlijke dokter Wang bewerkte eerst mijn handen. Hij drukte zijn nagels in mijn handen en daarna in mijn kuiten. Het lukte mij zowaar om hem een schop te geven, waarop dokter Wang erg moest lachen. No pain, no care wist hij inmiddels in het Engels te melden. Hans was er bij en zag dat hij tenslotte een handoplegging deed zonder mij aan te raken. Ik had mijn ogen dicht en voelde mij heel rustig worden en haalde kalm adem.
Na de acupunctuur, massage en de lunch gingen we naar de fysiotherapieruimte. Daar werden mijn handen en benen nog eens stevig onderhanden genomen. Al met al een vermoeiende klus vandaag. In ben moe , maar wel voldaan. Wel te rusten.
Liefs
Loes

7 Responses to “Hard gewerkt”

  1. anneke November 28, 2005 at 3:39 pm #

    Blijven schoppen!
    Misschien daarna een poging tot terugknijpen!
    groetjes
    anneke

  2. ans berkien November 28, 2005 at 3:48 pm #

    Dacht al, wanneer duikt die dr Pain weer eens op! Geweldig dat je hem kickte! Toch een bijzondere man…
    Heavy day, maar het zal wel ergens goed voor zijn, toch..??!!
    Groetjes en…op weg naar morgen…

  3. anette November 28, 2005 at 7:21 pm #

    ik ken wel “wie mooi wil zijn moet pijn lijden”, maar deze variant is mij nieuw. Als het leidt tot verbetering dient het het goede doel, en daarvoor ben je toch naar China gekomen! Veel liefs,
    Anette

  4. Margreet November 29, 2005 at 6:02 am #

    😀 ……Dokter wang heeft dan wel humor!…hier in Holland is het koud en ga nu naar mijn werk… groet en sterkte….

  5. Anne Lauwers November 29, 2005 at 11:18 am #

    Lieve Loes,

    Het ziet er best positief uit wat je schrijft ! Gelukkig en ik geloof ook nog steeds dat iets ondernemen beter is dan afwachten. Dat merk ik thuis ook. Ik begin alweer een beetje genoeg te krijgen van het uitrusten en verlang er steeds meer naar om actie te ondernemen. Zijn ze boeddhistisch in China en merk je daar iets van ? Jasper had een werkstuk gemaakt over Boeddhisme en ik weet er niet veel van, maar door Jaspers informatie vond ik het toch heel interessant. Boeddha zegt dat de mensen ongelukkig zijn omdat ze steeds meer willen en dat je dat moet proberen los te laten. Op materieel gebied kan ik me dat nog wel voorstellen, maar op ideeel gebied lijkt me dat heel moeilijk. Nou ja, het is natuurlijk al heel wat als je het “meer willen “op het materiele vlak los kan laten. Zover ben ik natuurlijk nog lang niet, maar het is wel een goed streven denk ik.
    Ook las ik laatst in de krant dat ervaringen mensen meer geluk brengt dan veel geld en spullen. Wat dat betreft heb je er wel een Chinese ervaring bij en ik hoop voor je dat het je gezondheid verbeterd, maar ik heb er zoals al gezegd wel fidusie in. Sinterklazig weer hier nog steeds, dat bevorderd de dichtinspiratie.

  6. dorine November 29, 2005 at 12:57 pm #

    Gisteren zat een koolmees tegen de sponning van het keukenraam te snoepen van spinne(n)eitjes. Dat laat ik dus nu maar zitten. Ook roodborstjes gezien, het valt me op dat ze van die hoge pootjes hebben. Nu schijnt de zon.
    lieve groet, aan allen
    dorine

  7. hanneke November 30, 2005 at 7:34 pm #

    even een reactie op Anne Lauers’ betoog
    ik snap die Boeddha wel, immers als het je lukt om de dingen niet anders te willen dan dat ze zijn, dan is er geen reden meer om ontevreden of ongelukkig te zijn en dan kun je dus iedere situatie aan
    maar zo te zijn vraagt wel enige oefening
    en spullen kunnen je die oefening niet geven, maar lastige ervaringen kunnen dat wel

    lieve groet

Leave a comment